Tijdens de Week tegen Eenzaamheid, geopend door Zijne Majesteit de Koning, presenteerden Beter Horen en de Luisterlijn hun gezamenlijke campagne tegen sociale eenzaamheid. De nieuwe campagneteksten draaien om écht luisteren en contact maken, thema’s die ook binnen de hoorbranche spelen.
De statements zijn op verschillende plekken te zien, waaronder NS-stations, supermarkten, winkels van Beter Horen en op social media. Dankzij lokale samenwerkingen krijgen de teksten extra zichtbaarheid, met als doel om mensen aan het denken te zetten over contact, luisteren en gehoord worden.
Tijdens een workshop van Loesje ging de campagne officieel van start. Medewerkers van Beter Horen en vrijwilligers van de Luisterlijn gingen creatief aan de slag met thema’s als verbinding en luisteren.
De campagne wil het gesprek over sociale eenzaamheid en luisteren stimuleren. Ze nodigt mensen uit om stil te staan bij het belang van écht contact en moedigt iedereen die zich eenzaam voelt aan om steun te zoeken, bijvoorbeeld via de Luisterlijn. Ook vestigt de campagne de aandacht op het verband tussen gehoorverlies en eenzaamheid. Vroegtijdige ondersteuning kan helpen om sociaal isolement te voorkomen.
Beter Horen en de Luisterlijn maken samen duidelijk dat dit onderwerp actueler is dan ooit. Gehoorproblemen raken steeds meer mensen en vergroten de kans op eenzaamheid.
De campagne loopt tijdens de Week tegen Eenzaamheid. Medewerkers van Beter Horen worden aangemoedigd om in gesprek te gaan over eenzaamheid met klanten. Waar nodig kunnen zij doorverwijzen naar passende ondersteuning, zoals de Luisterlijn. Deze is dag en nacht bereikbaar via telefoon, chat of mail.