Toegankelijkheid is een essentieel thema voor Starkey. Met dit in gedachten heeft Starkey meerdere waardevolle technologieën en features ontwikkeld, waaronder de innovatieve My Starkey-app. My Starkey is ontworpen met input van hoortoesteldragers en werkt naadloos samen met Genesis AI-hoortoestellen. Hierdoor kunnen uw klanten genieten van verbeterde luisterervaringen, een beter welzijn en een comfortabeler dagelijks leven, allemaal binnen handbereik.
– Hoortoestelinstellingen kunnen aanpassen, gesprekken kunnen streamen en zelfs verloren hoortoestellen kunnen terugvinden;
– Nauwkeurig hun stappen kunnen tellen, betrokkenheid kunnen bijhouden en welzijnsdoelen kunnen bereiken;
– Talen kunnen vertalen, herinneringen kunnen instellen en gebruik kunnen maken van een reeks handige functies die het leven eenvoudiger maken.
– Spraak naar Tekst (transcriberen);
– Live Vertalen van ruim 70 verschillende buitenlandse talen;
– Stembediening + Smartassistant;
– Valdetectie en alarmering;
– Inzicht in mentaal welzijn;
– Herinneringen;
– Dubbeltikbediening;
– Hear Share (app voor mantelzorgers);
– Zelfcheck en hulp bij onderhoud;
– TeleHear (hulp op afstand);
– Compatibel met Amazon Fire TV;
– Compatibiliteit met OrCam.
De komende tijd zal Starkey een aantal van deze unieke toegankelijkheidsfeatures uitlichten om te laten zien welke meerwaarde ze voor uw klant bieden. De vorige keer hebben wij de ‘Spraak naar Tekst’-functie al uitgelicht en de komende tijd zullen wij nog een aantal van deze veelal unieke toegankelijkheidsfeatures uitlichten om te delen wat de meerwaarde is voor uw klant.
Vandaag lichten we de ‘Live Vertalen’-functie toe. Een live vertaalfunctie die geïntegreerd is in de My Starkey-app en de mogelijkheid biedt om in ruim 70 talen te vertalen.
Waarom?
Communicatie is essentieel. De eerste stap is een optimaal gehoor, maar een mooie tweede stap is om talen te verstaan die u niet spreekt. De mogelijkheid om een één-op-één gesprek te voeren met iemand, ongeacht welke taal hij of zij spreekt, maakt de wereld kleiner. Dit kan zowel zakelijk als privé een erg waardevolle functie zijn.
Is er nog een leuke tip voor het gebruik van de vertaalfunctie?
Jazeker. Deze vertaalapp is gemaakt voor live één-op-één gesprekken, niet voor groepsgesprekken. De vertaling gaat snel en goed bij een stabiele internetverbinding, bij voorkeur 5G. De microfoon schakelt na een tijdje uit als er niet gesproken wordt, dit om het accuverbruik te beperken. Druk eenvoudig op het microfoonicoon om het gesprek weer voort te zetten. De vertaalfunctie vind je in de Genesis AI 24 en Evolv AI 2400 hoortoestellen.
Biedt deze functie nog een leuke extra?
Ja, u kan hem namelijk ook andersom gebruiken. Draai de talen om en hoor hoe het woord in het Spaans moet klinken. Dan kan u dit mooi testen voordat u een gesprek gaat voeren. Begonnen aan een taalcursus? Dan kan u kijken hoe ver u gevorderd bent door te luisteren naar wat u bijvoorbeeld net zelf in het Italiaans gezegd heeft. Is het correct of heeft u net iets heel vreemds gezegd?
Hoe werkt het?
1. Open de My Starkey-app en kies voor ‘Vertalen’ in het menu ‘Meer’;
2. Kies eerst de eigen taal en daarna de taal die u wilt vertalen;
3. Druk op het icoon van de microfoon om te starten. Wat in het Noors (in dit voorbeeld) gesproken wordt, hoort u in het Nederlands vertaald uitgesproken in uw hoortoestellen. Wat u in het Nederlands zegt, wordt in de app in tekst vertaald zodat uw gesprekspartner kan lezen wat u gezegd heeft.
KIND HOREN BV | Distributeur voor de Benelux
Laan van de Leeuw 50
7325 PB Apeldoorn
055 360 21 11
Accountmanagement Starkey Benelux
Jeroen Douw | [email protected] – Mobiel: +31 (0)6-220 620 70
Thom Boschloo | [email protected] | Mobiel: +31 (0)6-285 808 69
Robbert Dingenouts | [email protected] | Mobiel: +31 (0)6-183 542 27
Guillaume Lapere | [email protected] – 06-430 589 22
Tags: Starkey