Unitron maakte bekend dat Stride P, de meest recente toevoeging aan de cliënt-centraal design-lijn van hoortoestellen, is erkend met de prestigieuze Red Dot Award: Product Design 2016. Deze prijs is de derde opeenvolgende Red Dot Award voor Unitron, en de eerste voor de Stride-productlijn.
De internationale Red Dot-jury, samengesteld uit onafhankelijke designexperts, voorlichters en gespecialiseerde journalisten, komt jaarlijks bijeen om de beste producten van het jaar te beoordelen. Dit jaar zijn er meer dan 5200 producten voor deze beoordeling ingezonden door fabrikanten en productdesigners uit 57 verschillende landen. De producten zijn beoordeeld op functionaliteit, mate van innovatie, formele kwaliteit en ecologische compatibiliteit. Daarnaast moeten de prijswinnende producten aantonen dat design een integraal onderdeel vormt van de innovatieve productoplossing.
De nieuwste winnaar van de Red Dot Award is Stride P, de meest recente toevoeging aan de hoortoestellenlijn van Unitron. Het organisch gevormde AHO-toestel (achter-het-oor) Stride P is ontwikkeld voor cliënten met ernstiger gehoorverlies. Dit ontwerp combineert de meest vloeiende vormgeving, het hoogste comfort en de beste intuïtieve bediening. Voor ernstiger gehoorverlies is een groter hoortoestel nodig, die plaats kan bieden aan een krachtiger batterij. Stride P biedt een stijlvolle en gracieuze oplossing voor deze ontwerpuitdaging, met een vloeiende vorm die discreet en comfortabel achter het oor valt.
De G2-curvaturen geven het hoortoestel een soepel, glad oppervlak, terwijl het donkere accent aan de binnenkant speciaal is ontworpen om het toestel in de hand kleiner te laten lijken. De bediening heeft een intuïtief karakter met specifieke aanraakfuncties en volumeknoppen, wat voor een eenvoudige bediening zorgt, zelfs voor diegenen die wat minder handig zijn. De batterijklep zorgt ervoor dat de batterijen altijd op de juiste wijze worden geplaatst. De speciale aandacht die is besteed aan het fysieke en psychologische comfort — hoe Stride P voelt en hoe de dragers zich voelen — en de intuïtieve functionaliteit verbetert de acceptatie van de cliënt.
“Stride P is een uiting van een gegroeide volwassenheid van een op cliënt georiënteerde ontwerpfilosofie, die initieel is gelanceerd met de prijswinnende Moxi-productlijn, en breidt onze unieke ontwerpgedachte uit tot aan de AHO-categorie”, zegt André de Goeij, Director of Product Management en Product Marketing, Unitron. “Terwijl Stride een grotere vorm heeft, wekt het vloeiende design en het gladde uiterlijk met succes de indruk van een veel kleiner hoortoestel in de hand.”
Voor meer informatie bezoekt u de website van Unitron: www.unitron.com/nl