Een van de highlights van Optitrade & trends 2015 is het concrete advies dat u krijgt van retailspecialist Kitty Koelemeijer. Hier alvast een voorproefje.
Als zelfstandig retailer is kwaliteit mijn uitgangspunt, maar hoe kan ik me daarmee onderscheiden t.o.v. de ketens? En hoe maak ik het tastbaar voor consumenten?
“Zorg dat je weet wat kwaliteit betekent voor je klanten en maak dit tastbaar door te zorgen dat ze die kwaliteit ervaren. Wees consistent. Zo bouw je onderscheidend vermogen op. Richt je je op het grote publiek of zit je in een niche? Wat is van belang voor jouw klantengroep? Heb je eigenlijk wel een goed idee wat de grote ketens doen? En wat bieden nieuwe spelers? Ten aanzien van welke service moet je ze evenaren en waar kun je je onderscheiden?”
Als zorgverzekeraars mijn consumenten voor hoortoestellen actief naar concurrerende winkels (ketens) sturen, hoe kan ik dan toch traffic in mijn audicienswinkel houden? De drempel van een audicienwinkel is toch al zo hoog.
“Praat met de zorgverzekeraars. Waar letten zij op? En weten zij welke toegevoegde waarde je als Optitrade-audicien biedt voor hun verzekerden? Wellicht hebben ze het idee dat ze met individuele winkeliers zaken moeten doen. Anderzijds, maak als winkelier gebruik van je verbondenheid met je vestigingsplaats. Drempels verlagen gaat makkelijker wanneer er kennis is van lokale behoeften, in combinatie met lokaal vertrouwen”.
Kijk voor meer informatie op www.optitradetrends.nl of schrijf u hier direct in.