Het eerste Luistercentrum van Nederland opende dinsdag 17 maart de deuren in Heerhgowaard. Dit is een nieuw initiatief van hoorspecialist Beter Horen waarbij een klant samen met de audicien de beste hooroplossing gaat zoeken én testen in leefsituaties van de klant.
Zo bezoekt de audicien samen met de klant bijvoorbeeld een winkelcentrum of treinstation, drinkt samen met pratende gasten koffie in een woonkamersetting, luistert naar de radio of televisie of maakt een wandeling in een park. Allemaal om te ontdekken wat de klant precies nodig heeft en om het hoortoestel direct goed te kunnen afstellen.
Nieuwe aanpak
Met het Luistercentrum kiest Beter Horen voor een nieuwe aanpak. René Polle, manager vestiging in Heerhugowaard ‘Wij hanteren de ABC-methode wat staat voor: Adviseren, Beoordelen en Controleren. Hierbij gaat de klant, samen met een vaste audicien, op zoek naar een persoonlijke hooroplossing. Dit gebeurt in drie sessies waarbij de klant het hele traject doorloopt van hoortest tot hooroplossing. De vaste audicien staat garant voor persoonlijke aandacht.’
Tijdens de eerste sessie wordt de diagnose gesteld en een advies gegeven. Om dit zo gericht en afgewogen mogelijk te doen, heeft de audicien daarvoor altijd overleg met een team van experts, bestaande uit drie StAr-geregistreerde audiciens.
Daarna krijgt de klant een hoortoestel aangemeten en gaat samen met de audicien aan de slag waarbij dieper wordt ingaan op persoonlijke luistersituaties. De audicien gaat letterlijk met de klant ‘op stap’ om een toestel te testen en goed af te stemmen op situaties waarin de klant zich dagelijks bevindt. Tijdens de laatste sessie worden de ervaringen nog eens goed doorgenomen en vindt eventueel nog een laatste afstelling plaats.
Het eerste Luistercentrum is gevestigd aan het Stationsplein 49E in Heerhugowaard. Het Luistercentrum werkt nauw samen met de Beter Horen winkels, die verantwoordelijk blijven voor de service en het onderhoud.
bron: dichtbij.nl/