MAAK GELUID EN WORD AUDICIEN

De nieuwe arbeidsmarktcampagne ‘Maak geluid’ is van start gegaan. Een belangrijke campagne, want als we geen actie ondernemen, dreigen in 2030 meer dan 150.000 mensen met gehoorverlies niet geholpen te kunnen worden dankzij een tekort aan audiciens. En dat terwijl het vak van audicien het mooiste vak ter wereld is en door het UWV zelfs is betiteld als ‘kansrijk beroep’. Tijd voor actie dus!

Deze campagne, een samenwerking tussen de grootste spelers in de hoorbranche, wil helpen het vak meer bekendheid te geven, het imago te verbeteren en de instroom van nieuwe audiciens te vergroten. Want dat stoffige imago dat er soms nog aan kleeft: daar klopt natuurlijk niets meer van! Maar om het vak meer bekendheid te geven is ook uw hulp nodig. Want wie kunnen er beter over vertellen dan de mensen uit het veld? Maak dus geluid! Laat van u horen en help mee de bekendheid van uw prachtige beroep te vergroten. Deel uw passie en wie weet bereikt u er wel een paar toekomstige audiciens mee. Hoe mooi zou dat zijn?

 

Vakgenoten over de campagne
In Earline Magazine, vanaf vandaag inclusief een Maak geluid-flyer op de mat, gingen we met een aantal vakgenoten over dit belangrijke onderwerp in gesprek. Wilt u weten hoe Rian van Koulil, Robbert Dingenouts, Monique Joostema, Ingrid Cuppen en Carmen de Jonge naar dit en andere initiatieven kijken?

Lees het gesprek hier terug alsof u zelf aan tafel zat.

Maak Geluid’ is een samenwerking van Vereniging GAINNVABHoorProfsde Kwaliteitsaudiciens en CvZA. Kijk op maakgeluid.nl voor meer informatie over de campagne.