‘Wij van WC Eend adviseren…’ een wereldberoemde slogan, bedacht door slimme reclamejongens. Hoe overtuig je bekenden en onbekenden dat jouw product echt het beste is?
Billboards, advertenties in media en social media vol goede teksten. Maar de beste reclame blijft natuurlijk mond-tot-mondreclame, reviews of de testimonial. Die laatste is een echt verhaal, van een echte gebruiker, opgeschreven of opgenomen. Daar geloven ze ook sterk in bij Oticon.
Oticon kwam in 2025 met twee Nederlandse testimonials: video’s waarin cliënten vertellen over hun slechthorendheid én hoe de Oticon Intent hun leven heeft veranderd of verbeterd. Zo zegt Anne-Marie: “Ik kan mij mijn leven niet voorstellen zonder de Oticon Intent” en concludeert Anko: “Het heeft een positieve impact op mijn leven gehad, onvoorstelbaar”. Twee echte uitspraken van twee Oticon-cliënten uit verschillende delen van het land. Bart Vos, content marketeer bij Oticon: “Wij hebben er bewust voor gekozen om ook deze echte verhalen van onze cliënten te delen naast onze andere marketinguitingen. Wie kan slechthorenden, en natuurlijk ook audiciens, beter overtuigen van de Oticon Intent dan enthousiaste gebruikers zelf? Wij zijn erg blij met hun deelname en deze openhartige verhalen. Het helpt andere slechthorenden om een weloverwogen keuze te maken. Een quote van Anko als: ‘Die krijg je niet meer terug!’ over de Oticon Intent, dat verzin je niet.”
“Voor deelname aan testimonials wordt men niet betaald, zo staat in een disclaimertekst aan het eind van de video’s”, vertelt Bart. “En dat is nou, net als het gegeven dat er geen acteurs in voorkomen, precies het grote verschil met een reclamefilmpje. Het Engelse woord testimonial vertaalt zich dan ook het beste als ‘getuigenis’, kortom is het gewoon een aanbeveling van een enthousiaste klant”.
Tags: Oticon Intent™