Specsavers voor de zesde keer beste winkelketen in de categorie audiciens

Earline feliciteert Specsavers met hun titel tot de beste winkelketen 2024-2025 in de categorie audiciens. Dit werd op 6 september bekendgemaakt tijdens de ABN AMRO Retailer of the Year-awards. Met ruim 300.000 stemmen hebben consumenten hun favoriete retailers beoordeeld. Dit is de zesde keer dat Specsavers uitblinkt in prijs, assortiment, deskundigheid en service binnen deze categorie. 

 

“Het is geweldig om te zien dat de consument zo tevreden is over Specsavers. We werken al ruim 17 jaar hard om hoorzorg in Nederland voor iedereen bereikbaar te maken. Tegenwoordig is niet alleen een goede prijs belangrijk; het gaat juist om de combinatie van onder andere deskundigheid, service en klantervaring. Dat wij volgens de consument hierin uitblinken, is voor ons een mooie bevestiging en een compliment voor onze collega’s die zich iedere dag inzetten om een verschil te maken voor slechthorenden. Met de vergrijzing in Nederland zal de vraag naar hoorzorg steeds meer toenemen, met onder andere langere wachttijden als gevolg. Daarom hebben we als eerste audicienketen vorig jaar KNO-zorg op afstand in onze winkels geïntroduceerd, om de doorverwijzing van de audicien naar de KNO-arts efficiënter te laten verlopen. Klanten hoeven niet eerst een afspraak bij een KNO-arts te maken, wat veel tijd bespaart. Zo hebben we de servicebeleving van klanten verhoogd”. –  Richard Andrews, General Manager Audiology van Specsavers Nederland.

 

Specsavers heeft de afgelopen jaren geïnvesteerd in innovaties binnen de hoorzorg om in te spelen op de veranderende behoeften van de consument. Dat consumenten de winkels van Specsavers weten te vinden, blijkt uit de recordomzet binnen de horendivisie. Dit komt onder andere door de groei in het aantal verkochte hoortoestellen. Daarnaast is Specsavers initiatiefnemer van Stop Fade-out, een initiatief dat aandacht vraagt voor de negatieve mentale gevolgen van gehoorverlies. Eén op de drie Nederlanders met gehoorverlies ervaart fade-out, en een groot deel van de mensen met fade-out ervaart weleens depressieve gevoelens. “Wij zien fade-out echt als een probleem in de samenleving dat een branchebrede oplossing nodig heeft. Daarom zetten we stappen om het initiatief om te zetten in een stichting,” aldus Richard Andrews.

 

FOTO: Kris Wessels en Peter Bakker van Specsavers nemen de award voor 
Beste Winkelketen Audiciens in ontvangst.

Tags: