Van Boxtel hoorwinkels, al sinds 1955 een vertrouwde naam in de Nederlandse hoorzorg, gaat vanaf vandaag verder onder de naam Audika. Deze nieuwe naam benadrukt de internationale samenwerking binnen de Audika Group, die op haar beurt deel uitmaakt van Demant, een wereldwijde speler in de hoorzorg.
Met 70 jaar ervaring en 56 winkels verspreid over Nederland is Van Boxtel uitgegroeid tot een toonaangevende hoorzorgspecialist. Wat altijd centraal stond, persoonlijke aandacht en innovatieve hooroplossingen, blijft ook onder de naam Audika het uitgangspunt.
“Onze naam verandert, maar onze toewijding blijft”, vertelt directeur Paul Vondenhoff. “Ik herinner me een Hoor Innovatie Event, waar een klant geëmotioneerd raakte toen zijn zoon zei: ‘Ik gun het je zó dat je weer goed kunt horen’. Dat raakte ons allemaal. Dát is wat goede hoorzorg doet: mensen weer volwaardig mee laten doen aan het leven”.
Iedereen hoort anders, dus iedereen verdient een oplossing die past. Audika koppelt persoonlijke zorg aan de nieuwste audiologische inzichten en technologieën die zijn afgestemd op het dagelijks leven van de klant. De vertrouwde audiciens en hoge zorgstandaarden blijven, maar dan in een nieuwe jas. Dankzij de samenwerking met Demant profiteert Audika van internationale innovaties die bijdragen aan betere gezondheid en gehoor.
De eerste vestiging met de nieuwe naam is in Tilburg, de plek waar het in 1955 allemaal begon. Hier wordt het vernieuwde merk voor het eerst zichtbaar. Klanten mogen rekenen op dezelfde gezichten en service, nu onder de vlag van Audika.
De overgang naar Audika werd feestelijk gevierd met een speciale video waarin medewerkers de nieuwe naam onthullen.