Klanten op afstand kunnen helpen is lang niet in elke branche mogelijk, maar gelukkig maken technologische ontwikkelingen het in steeds meer gevallen een stuk eenvoudiger. We zijn in een anderhalve meter samenleving beland en dat zal ook nog wel even zo blijven. Voor de meesten is dat een flinke afstand, maar bij Widex hebben ze al langer door hoe je dit aan moet pakken, of het nou om anderhalve meter of om honderden kilometers gaat. Om deze kennis te met u te delen kwam Widex afgelopen week met een Remote Care Webinar en Earline was er natuurlijk bij.
Dat we niet de enige waren met interesse in deze Webinar bleek al snel. Met zo’n 237 inschrijvingen was het idee overduidelijk aangeslagen en dat zelfs zonder de mogelijkheid om StAr-punten te verzamelen. Dat er desondanks zoveel animo was, kwam door de echte ster van de presentatie: de Widex Remote Care. Vanuit huiskamers, thuiskantoren en voorzichtig geopende praktijken in zowel Nederland als België, werd de presentatie van Noor Bremmers en Bram van Rossum aandachtig gevolgd.
Met de Widex Remote Care kunt u klanten een onderscheidende aanvulling bieden op uw dienstverlening. Dit was al zo voor de coronacrisis, maar is momenteel natuurlijk handiger dan ooit. Of de klant nou ver weg woont, slecht ter been of op vakantie is, of simpelweg liever binnen blijft uit angst voor Covid-19, met Remote Care kunt u op afstand helpen. Dit is ook uitermate geschikt voor klanten die problemen hebben met hun hoortoestel in specifieke situaties. Vraag hem of haar simpelweg om naar die situatie toe te gaan en u kunt “ter plekke” meekijken wat er precies mis gaat of beter kan.
Natuurlijk zijn er enkele vereisten. Zo is het wanneer u op afstand gaat testen goed als de klant iemand met goede oren erbij vraagt om te controleren of het daadwerkelijk stil is in de omgeving (als het om een test gaat voor die specifieke situatie). Ook moet er natuurlijk een werkende internetverbinding zijn, zodat uw videochat soepel verloopt. Verder moet de klant in staat zijn om een smartphone of tablet te gebruiken. Als aan die eisen zijn voldaan heeft Widex het verder zo eenvoudig mogelijk gemaakt: de RemoteLink die u nodig heeft werkt met alle Widex hoortoestellen en Widex Remote care is geschikt voor alle typen hoorverlies binnen een bepaald aanpasbereik.
Bram van Rossum nam vervolgens het woord om meer uitleg te geven over de daadwerkelijke installatie van de app en hoe dat proces in zijn werk gaat. Hij benadrukte daarbij ook dat het momenteel erg prettig is voor de klant als u nog even blijft hangen in de videochat voor een kopje koffie en een praatje. De eenzaamheid onder ouderen is enorm toegenomen en u kan daar met enkele minuten van uw tijd veel voor betekenen. Ook blijkt de interesse in Widex Remote Care flink te zijn toegenomen. Zo erg zelfs, dat de RemoteLinks niet meer verkrijgbaar waren.
Het klinkt heel onfortuinlijk dat de RemoteLinks momenteel zijn uitverkocht, terwijl er zoveel interesse was voor het Webinar, maar van Rossum stelt de kijkers snel gerust. Na hard werk heeft het Widex team op het hoofdkantoor in Denemarken een oplossing gevonden. Wie het bezit is van een Widex Pro Link kan deze nu laten updaten naar een RemoteLink en omdat het in de huidige situatie zoveel kan helpen is er ook een tijdelijke prijsverlaging doorgevoerd.
Zo kwam het Webinar langzaam ten einde, maar niet voordat er nog een korte Q&A plaatsvond om de meest prangende vragen te beantwoorden. Deze vragen en de bijbehorende antwoorden hebben we hieronder even voor u op een rijtje gezet.
V: Elke klant heeft wel een RemoteLink nodig dus?
A: Ja, dat klopt. De RemoteLink is opnieuw aan een andere klant te koppelen, maar steeds één klant per keer. Per koppeling wordt de klantnaam in de Remote Link geprogrammeerd.
V: Is de RemoteLink leverbaar in meerdere kleuren?
A: Nee, de originele RemoteLink is alleen leverbaar in de licht grijze kleur. Momenteel hebben wij, om aan de grote vraag te kunnen voldoen, de mogelijkheid om ProLinks om te programmeren naar RemoteLinks. De behuizing blijft in dat geval antraciet.
V: Kun je de PRolink connector ook aansluiten op de RemoteLink?
A: In principe is het mogelijk om de ProLink Connector te gebruiken in combinatie met de RemoteLink, maar wij raden dit sterk af. De klant moet dan zelf de batterijlade van de CIC Micro verwijderen en de programmeerkabel aansluiten op het hoortoestel. De kans op schade aan het hoortoestel is reëel en de kosten van een eventuele reparatie vallen niet onder garantie!
V: Kan ik al RemoteLinks bestellen?
A: Ja, dat kan. We hebben op dit moment voldoende voorraad. Wij willen u wel verzoeken de bestelling te plaatsen via [email protected] of 0182–683 800. De bestellingen die tijdens het Webinar in de chat zijn geplaatst, worden niet in behandeling genomen. Dit om foutieve zendingen te voorkomen.
V: Hebben jullie ook een link waarmee ik de Remote Care software kan downloaden?
A: https://www.widex.pro/en/other-content/remote-care-compass-gps