Specsavers lanceert nieuwe tv-commercial met Wibi Soerjadi

In 2019 verscheen de eerste tv-commercial van Specsavers met Wibi Soerjadi in de hoofdrol. Deze was zo succesvol dat werd gekozen voor weer een nieuwe campagne met de componist. Hierin belicht Specsavers hoe mensen met gehoorverlies vaak op een bepaald moment zich duidelijk realiseren dat ze een oplossing moeten zoeken voor hun gehoorverlies.  

De commercial beweegt op het snijvlak tussen jezelf buitengesloten voelen in groepsgesprekken en weer vol in het leven staan. De onvoorwaardelijke liefde tussen de twee hoofdpersonages maakt dat de man er altijd is voor zijn vrouw. Het is uiteindelijk dat vertrouwen wat haar mede over de streep trekt om een hoortoestel aan te schaffen. De vrouw (Esther Drenthe) kan op het einde eindelijk weer genieten van de prachtige muziek van Wibi Soerjadi tijdens een concert. Met een prachtig, speciaal voor deze commercial, gecomponeerd muziekstuk begeleidt Wibi de film en draagt hij deze waardevolle boodschap voor veel Nederlanders uit. Wibi Soerjadi: “Omdat ik weet hoe belangrijk een goed gehoor is en ik dit altijd nodig heb voor het uitoefenen van mijn passie, kon ik mij wederom vinden in de strekking van de nieuwe tv-commercial. Met veel plezier heb ik hier, als ambassadeur van Specsavers Audicien, weer aan meegewerkt en ik hoop dat we deze boodschap duidelijk kunnen overbrengen aan Nederland”. Marko van Dijk, Head of Marketing Hearcare bij Specsavers vult aan: “Deze commercial is de zesde in een meerjarige reeks waarin we de consument laten zien dat een verbetering van je gehoor ook een enorme verbetering van de kwaliteit van je leven is. Het is voor veel mensen in eerste instantie een grote stap om een afspraak te maken met een audicien voor een hoortest. En we proberen met onze campagnes om deze drempel voor mensen te verlagen door ze te laten zien wat het eindresultaat is”.

De video is te bekijken op: