Spreekuur.nl nu ook als app beschikbaar

Patiënten en huisartsen kunnen vanaf vandaag ook via de spreekuur.nl app een consult afnemen. De app is een aanvulling op de webapplicatie die patiënten al sinds 2020 een gebruiksvriendelijk platform voor al hun online huisartsenzorg biedt. Op deze manier kunnen ook mensen met hoorproblemen sneller erachter komen hoe ze behandeld moeten worden en worden doorverwezen naar een specialist.

Met de app die sinds juli live is, kon de patiënt al makkelijk metingen voor chronische zorg delen met de zorgverlener en was het mogelijk om de Persoonlijke Gezondheidsomgeving (PGO) vanuit de app te bereiken in de  browser op de telefoon. Daar is nu de mogelijkheid voor het afnemen voor online consulten bijgekomen. Patiënten kunnen in de app zowel vragen voor zichzelf als voor hun gezinsleden stellen. Je start met het kiezen van een behandelgebied. Op basis hiervan wordt bepaald of het mogelijk is om je vraag via de app in behandeling te nemen. Als dat zo is start je direct een gesprek met je zorgverlener. De patiënt ontvangt daarvan een notificatie in de Spreekuur-app.

 

Ambitie

Het past allemaal naadloos bij de ambitie van Spreekuur.nl om alle informatie en communicatie op één plek beschikbaar te maken voor zowel patiënt als zorgverlener. Met Spreekuur.nl, een initiatief van Topicus en DigiDok, kon de huisarts al goed online advies via de webapplicatie geven, omdat de patiënt alvast informatie deelt over zijn klacht, waaronder een foto. De dienst werd in maart 2020 vanwege de Coronacrisis versneld uitgerold bij Huisartsen Eemland. De dienst is inmiddels toegankelijk voor meer dan 2,5 miljoen patiënten in zes zorggebieden. Ook biedt Spreekuur.nl patiënten op een gebruiksvriendelijke manier inzage in hun huisartsendossier en kunnen metingen doorgegeven worden via het platform.

 

De app is in de App Store beschikbaar voor iPhone en iPad en in de Play Store voor Android. De webapplicatie Spreekuur.nl blijft naast de app bestaan.

 

www.spreekuur.nl

Tags: