Optitrade Retailgroep intensiveert de samenwerking met The Retail Solution Factory (TRSF), moedermaatschappij van Loyalty Lab en Jill Marketing. Met deze nieuwe stap is er ook een wisseling in het managementteam van Optitrade: Jan Weber treedt als Chief Strategy Officer (CSO) toe aan de directie van TRSF en draagt zijn verantwoordelijkheden als Directeur van Optitrade Holding over aan Pim Föster. Pim is al bijna 18 jaar aan Optitrade verbonden vanuit verschillende rollen.
“Al ruim 40 jaar zet Optitrade Retailgroep zich in om zelfstandige opticiens en audiciens te helpen hun onderneming te laten groeien en bloeien. Wat startte als een inkoop- en marketingorganisatie, is inmiddels uitgegroeid tot een retailservice-organisatie. De missie is altijd hetzelfde gebleven, maar het aanbod heeft zich ontwikkeld. Intussen bieden we zelfstandige opticiens en audiciens veel tools en kennis die nodig zijn om te blijven excelleren in de snel veranderende markt”, vertelt Pim. Hij benadrukt daarbij dat geen opticien of audicien hetzelfde is. “De unieke kracht van elke onderneming blijft bij Optitrade dan ook altijd het uitgangspunt. Voor ondernemers zijn de eigen klanten het allerbelangrijkste. Wij ontzorgen hen daarom in het ondernemerschap. Terwijl wij helpen de bedrijfsvoering verder te professionaliseren, richt de ondernemer zich volledig op de persoonlijke aandacht voor klanten. Met de stevige basis die Optitrade biedt en verder gaat uitbreiden als onderdeel van de samenwerking met TRSF, versterken we de marktpositie van de zelfstandige opticien en audicien”.
De samenwerking met TRSF is een logische volgende stap in de ontwikkeling van Optitrade. Pim: “Samen staan we sterker, dat ondervonden we al in de goede samenwerking via de joint venture van Optitrade Retailgroep en TRSF: Optitrade Retail Marketing. Samen delen we onze sterke missie. De concurrentie voor zelfstandig ondernemers is groot, maar met onze gebundelde kracht kunnen we zelfstandig ondernemers helpen sterk hun positie in te nemen. Met onze bestaande diensten, maar ook door te innoveren en in te spelen op behoeften in de markt”.
MEER INFORMATIE